i-team Global's eerste online magazine
Wat doe je als maatschappelijke verantwoordelijkheid altijd al aan de kern van je bedrijf heeft gelegen, maar niet vaak genoeg besproken wordt? Dan creëer je een sterke duurzaamheidscommunicatiestrategie.
i-team Global is een wereldwijde fabrikant van schoonmaakproducten, opgericht om schoonmakers in hun kracht te zetten. Dit doen ze door producten te maken die beter, schoner, veiliger, groener en sneller zijn, zodat de gebruiker in staat is om geen schoonmaker, maan een gastheer of vrouw te zijn.
Samen met ESG-ambassadeur Ron van de Ven, medeoprichter van B Lab Europe Leen Zevenbergen, en experts van Nexio Projects en Been Management Consulting hebben we de i-team Global Sustainability Hub opgericht. De anderen gingen aan de slag met het structureren van stappenplannen en opzetten van rapportageprocessen, en wij richtte ons op de communicatiestrategie. Wij wilden de impactmissie, inspanningen en verhalen van i-team Global in de schijnwerpers zetten.
We begonnen met het definiëren van het narratief: het zichtbaar maken van de duurzame kern van i-team Global. Door een prachtige duurzame visuele identiteit te creëren gebaseerd op het oorspronkelijke logo. Hierdoor werd duurzaamheidscommunicatie onderscheiden van reguliere communicatie.
Elke maand maken we content over de impact projecten bij i-team Global. Deze video’s, interviews en artikelen worden geplaatst op het webportaal, specifiek gemaakt om de impact inspanningen van i-team Global te laten zien. Een rondleiding door het Flight Forum, een feature over het 1 Litre for 1 Litre programma, of een kijkje in hoe duurzaamheid is opgenomen in productinnovatie – dit alles vind je op het webportaal.
Een keer per jaar publiceren we een Sustainability Magazine – een verzameling van alle duurzaamheidsinspanningen van het jaar. Dit magazine combineert de leesbaarheid van een tijdschrift met de user-experience van een website. Dit jaar publiceerde we de eerste editie, waarin de visie, het proces en de projecten en initiatieven van het afgelopen jaar worden belicht.
Dit is een voortdurende communicatiestrategie, en in 2024 zullen we doorgaan met maandelijkse content en het tweede Sustainability Magazine.
Client
i-Team Global