UPtown Sloterdijk campagne
Sloterdijk komt tot leven
Grote kans dat je Sloterdijk kent als een grijs, eenzijdig kantorengebied, maar de komende jaren transformeert Sloterdijk tot levendige stadswijk. Eind 2024 wonen er 3000+ mensen, met alle voorzieningen die je maar kunt wensen. Het geoefende oog ziet die verandering elke dag vorm krijgen, maar de gemiddelde huizenzoeker nog niet. Wij begeleiden de groep bedrijven (Heijmans, BPD e.a.) en de gemeente Amsterdam bij de positionering, placemaking en campagne om ook het grote publiek kennis te laten maken met het nieuwe Sloterdijk.
De online campagne zetten we op in 4 sporen: Creators, Life, Tomorrow en Active. Zo ziet iedereen wat er vandaag al in het gebied te beleven is én hoe het er over 5 jaar uit ziet.
Covid restricties zaten in de weg, maar zodra het kon boden we straatmuzikanten een podium op verschillende plekken in Sloterdijk.
We maakten pop-up theatervoorstelling Vlucht van Erik Corton in Sloterdijk mogelijk en bouwden daar een campagne omheen door de hele stad en het hele internet.
We creëerden ’s werelds eerste Walking Movie in Sloterdijk, dwars door de natuur, een creatieve broedplaats en horeca in het gebied.
Bekijk Walking Movie hier
Resultaat
– Sloterdijk komt tot leven
– 4100 websitebezoeken per maand
– Voorspoedige verkoop appartementen en kantoren