Stationskwartier Heerhugowaard

THUIS TUSSEN STAD EN NATUUR

Ambitieus, vernieuwend en voor iedereen. Dijk en Waard Stationskwartier wordt een hypermoderne, robuuste woon-en werkwijk naast het OV knooppunt en met de natuur in je achtertuin. Hier vind je 1300 woningen, ruimte voor ontmoetingen, sporten, cultuur, groen, en ontspanning. Er is veel aandacht voor duurzaamheid en een gezonde leefomgeving. In Stationskwartier ben je thuis tussen stad en natuur.

Wij mochten bijdragen aan de positionering, creatie van het logo en de visuele identiteit, de tone of voice, en de communicatiestrategie van Stationskwartier. In samenwerking met de Gemeente Dijk en Waard en de projectontwikkelaars heeft Stationskwartier een geheel eigen gezicht gekregen.

Ons proces begint met een identiteit sessie om het DNA, de tone of voice, positie in de markt, instrumentele voordelen en de doelgroepen van het gebied te identificeren. Zo komen we samen tot de kern van het gebied, en gebruiken wij dit voor de communicatie strategie en de vormgeving.

Bij deze vernieuwende, ambitieuze wijk hoort een visuele identiteit die uitnodigend, levendig, dynamisch en hip is. Het logo is daardoor sterk en duidelijk, modern en met een architectonische knipoog. Bij Stationskwartier horen kleuren die uitnodigen, durven en opvallen. Samen zijn deze kleuren contrastrijk en divers, precies zoals de toekomstige bewoners.

Via de website worden de toekomstige bewoners van Stationskwartier geïnformeerd over de voorzieningen, activiteiten, en het aanbod in het gebied. Het hoofddoel van de communicatiestrategie is om in direct contact te komen met de geïnteresseerden. Hiernaast is er een activatie campagne ontwikkeld met veel aanwezigheid in het gebied en de nodige activiteiten via sociale kanalen. In het komende jaar blijven wij delen en informeren over initiatieven, projecten, en nieuws in het gebied. Nieuwsgiering? Bekijk het aanbod hier.


Client
Stationskwartier Heerhugowaard