Een sterke strategie bouw je nooit alleen. Daarvoor is ieders inbreng hard nodig. Sterker: een geslaagde strategie moet ingebed zijn in de eigen realiteit en de praktijk van een organisatie. Daarom is een actieve rol van de opdrachtgever hier cruciaal. Wij fungeren als regisseur, als aanjager, als criticus en als vragensteller. Samen geven we vorm aan een basis waarop mooie dingen kunnen groeien.

Wat levert dat op?
Geslaagde communicatie is geen kwestie van toeval. Een sterke communicatiestrategie zorgt voor een duidelijk profiel waar zowel eigen medewerkers als externen de vruchten van plukken. Bovendien kan een strategie die in de kern wordt omarmd, worden uitgezet over diverse middelen zonder dat dat iedere keer nieuwe beslissingen vergt. Daarmee wordt een boodschap als geheel eenduidig, krachtig en efficient.

We kunnen niet negeren dat onze planeet opwarmt. Nederland neemt verantwoordelijkheid door voorloper te zijn in duurzame mobiliteit. En als we onze ambities en prestaties aan de wereld presenteren kunnen we anderen inspireren om ook meer te doen.

Sinds 2015 ontwikkelt Misteli de strategie voor Holland E-mobility, een samenwerking waarin de hele sector de krachten heeft gebundeld. Nu was het tijd om het verhaal op een nieuwe manier te vertellen.

In creatieve sessies identificeerden we samen wat deze complexe samenwerking en haar doelen onderscheidt. Met een rationale kanaliseerden we onze ideeën naar één simpele maar krachtige positionering. De klant koos voor Mission Zero.

Meestal hebben het cijfer “0” en ambitie niets met elkaar te maken. Maar hier staat de 0 juist voor de Nederlandse ambitie. Een ambitie die ruimte laat voor alle duurzame mobiliteit, dus ook waterstof en vliegtuigen niet uitsluit.

We brachten hiërarchie aan in boodschappen, adviseerden om het verhaal te vertellen met concrete cases en gaven structuur aan de communicatie-uitingen.En natuurlijk maakten we een logo om de boodschap mooi aan te kleden.