Nieuw Oudorp
JOUW NIEUWE THUISHAVEN
Aan de mooiste bocht van het Alkmaars Kanaal ligt Nieuw Oudorp. Hier verrijst een stoere, bruisende, innovatieve werk- en woonwijk. Wij ontwikkelde samen met onze opdrachtgevers ( publiek/privaat) een communicatie strategie die uitmondt in de naamvoering, logo en de visuele identiteit, website, en socials. Naast deze communicatie dragers hebben we ook een activatiecampagne ontwikkeld.
Om een sterke communicatie en branding strategie te creëren zijn wij gestart met een identiteit sessie met alle betrokken partijen. Samen beschreven we de kern van het gebied: Het DNA, de tone of voice, positie in de markt, instrumentele voordelen en de doelgroepen. Daarna gingen we aan de gang met de branding.
We kozen een naam en energy statement wat goed werkt in beeld en tekst: Nieuw Oudorp – jouw nieuwe thuishaven. Deze pay-off geeft aan dat dit een plek is wat de doelgroep eigen kan maken. Hier kunnen de nieuwe bewoners bouwen, groeien en vernieuwen.
De mooist bocht van het Alkmaars Kanaal is verwerkt in het logo. Deze ligt in de O van Oudorp, en is de kern identiteit van de havenstad. Vriendelijk, opgewekt en open. Deze half-glimlach is actief en krachtig. Hij verbindt, draagt en beschermt. Achter het logo stroomt en bruist een golf die energie geeft aan het gebied. De kleuren zijn fel, levendig, zelfverzekerd en trekken de aandacht van onze doelgroepen.
De website bruist van energie, is duidelijk en gebruikersvriendelijk, en laat de beschikbare woonprojecten, voorzieningen, en activiteiten in Nieuw Oudorp zien. Naamsbekendheid en positionering zijn in de eerste instantie de hoofdoelen van de website en de socials. Daarnaast zijn dit hele belangrijk middelen om te informeren en inspireren. De manier van communiceren is informeel, uitnodigend en persoonlijk, en spreekt de doelgroep direct aan.
Eind mei ging de website live samen met de eerste drie nieuws artikelen. Dit werd aangekondigd via socials, een onlinecampagne, en bouwhekken en bouwborden in het gebied. In het komende jaar gaan wij door met het communiceren over de ondernemers, initiatieven, en projecten in Nieuw Oudorp.
Ben je zelf benieuwd naar het aanbod? Bekijk hier de website.
Drijf in bioscoop
We hielden het niet bij digitale campagnes om mensen naar de wijk te trekken. Op 14 september 2024 organiseerden we in samenwerking met Stichting Cultuur Kartel een “Drijf In Bioscoop”. Gasten brachten hun boten naar het Alkmaars Kanaal, waar we het water omtoverden tot een openluchtbioscoop. Voordat de film werd vertoond, kreeg het publiek onze promo video te zien als een speciale “trailer”. De avond was een groot succes, en we waren blij deze wijk van Alkmaar tot leven te brengen en onze visie voor de toekomst te delen.
Client
Nieuw Oudorp