Holland Metropole: Vijf Steden, één Missie

Vijf steden, 30 private partners, en één collective missie op een beursstand. Tussen 2012 en 2023 hebben wij Holland Metropole gesteund en begeleid in hun groei van een partnerschap tussen Amsterdam en 5 private partners, tot een samenwerkingsverband tussen de vijf grootste steden in Nederland en 30 private partijen. Elf jaar lang mochten wij het ontwerp, bouw, transport, en logistiek voor de Holland Metropole stand op de Expo Real organiseren.

De Expo Real is een jaarlijkse internationale vastgoedbeurs in Munchen, Duitsland. In 2012 werden wij voor het eerst gevraagd om een stand te onderwerpen en bouwen voor Amsterdam, in samenwerking met 5 private partners. In de jaren daarna kwamen er steeds meer partners bij, en bleef de stand groeien. Zo sloten Rotterdam, Den Haag, en in 2015 ook Utrecht zich aan bij de coalitie. Ondertussen pakten wij ook een actieve rol in het vinden, begeleiden en ondersteunen van nieuwe private partners. Op basis van de deelnemers, behoeften en wensen maakten wij elk jaar een unieke stand om de metropool te vertegenwoordigen.

De coalitie bleef uitbreiden, en zo is deze samenwerkingsverband in 2016 geformaliseerd onder de naam Holland Metropole. Deze samenwerking staat voor de uitzonderlijk goede connectiviteit tussen de grote steden – letterlijk en figuurlijk. Bij een nieuw, officieel samenwerkingsverband hoort een sterk logo en een prachtige visuele identiteit. Wij wonen de bureau pitch, en mochten dit ontwerpen voor Holland Metropole. Wij vertaalde de connectiviteit en kracht van Holland Metropole door in een huisstijl en logo.

Ook mochten wij een geheel nieuwe beursstand ontwerpen voor Holland Metropole. Deze stand zou meerdere jaren gebruikt worden, met het kern doel om het mooie vastgoed investeringsklimaat in ons land te etaleren. De stand creëert verbinding en openheid, met veel ruimte voor ontmoetingen, gespreken, presentaties en zelfs officiële ondertekeningen. Ook de branding was heel belangrijk; wij maakte wanden en banners voor de zichtbaarheid en bekendheid, en gaven alle partner logo’s een eigen plek. De kern van dit ontwerp was duurzaamheid; wij ontworpen en maakten een stand met elementen die opgeslagen en hergebruikt konden worden. Daarmee kon de structuur elk jaar aangepast worden op basis van de wensen en eisen van de opdrachtgevers. Acht jaar lang werden de stand elementen anders ingezet om een unieke en vernieuwende uitstraling te geven. Vijf jaar lang mochten wij ook de Holland Metropole stand op de internationale vastgoedbeurs MIPIM (Cannes) ontwerpen en organiseren – lees hier meer.


Opdrachtgever
Holland Metropole: Amsterdam – Rotterdam – Den Haag – Utrecht – Eindhoven.

In samenwerking met ABN AMRO Bank, Almere, Altera, AM, Amber, Amstelveen, Bouwinvest, BPD, Bureau Stedelijke Planning, Dura Vermeer, Fakton, Haarlemmermeer, Healthy Workers, Heijmans, hello energy, Hurks, IC Netherlands, Lelystad, Meijer Realty Partners, MVSA Architects, Perfect Place, Port of Amsterdam, SYNCHROON, Syntrus Achmea Real Estate & Finance, UNStudio, Van Wijnen, Vesteda, VORM, Zaanstad en Zuidas Amsterdam.