Hoe versterkt de vorm waarin een boodschap wordt gebracht, de inhoud ervan? Dat is binnen ons creatieve werk dat zich met design bezighoudt het vertrekpunt. De verschijningsvorm van een boodschap danst daarmee op een koord: hij dient ondersteunend te zijn, maar wel onderscheidend. Hij dient op te vallen, maar wel bij de afzender in de buurt te blijven. In nauw overleg met onze opdrachtgevers komen we tot voorstellen die een merk haar beste zelf in de spiegel laten zien. Gemiddeld duurt de realisatie van een nieuwe huisstijl ongeveer vier tot zes weken.

Wat levert dat op?
Een herkenbare en authentieke visuele identiteit kan een merk versterken en geeft direct al een eerste belangrijk signaal af aan een doelgroep.

De basis voor een goed design begint bij de inhoud. Dat gold ook voor de nieuwe huisstijl die er voor het notariskantoor Lubbers & Dijk diende te komen. Tijdens een creatieve sessie met de partners van het kantoor, bleken waarden als betrouwbaarheid, transparantie en expertise essentieel voor het bedrijf. Die kernwaarden werken als belangrijke input voor een ontwerper.

Tijdens een presentatie legden we drie designrichtingen voor, en presenteerden we een rationale en pay-off. Steeds werd gezocht naar varianten die genoemde kernwaarden in woord en beeld op hun eigen manier reflecteerden. De keuze die Lubbers & Dijk maakte, werd uiteindelijk op alle vormen van communicatie doorgevoerd: op alle fysieke documenten, online en in brochuremateriaal.